1. Üyeliği ile ilgili sorun yaşayan arkadaşlar https://www.facebook.com/ilkmatzum face sayfasına mesaj atarak yada onay@ogretmenforumu.com adresine mail atarak sorunlarını dile getirebilirler.

    -Üyeliğinizin tamamlanması için foruma üye olduktan sonra onay@ogretmenforumu.com mail adresine özel bilgileriniz kapalı olacak şekilde öğretmen olduğunuzu kanıtlayan bir belge göndermeniz gerekmektedir.
    Belge gönderdikten sonra http://www.ogretmenforumu.com/sms üzerinden de sms onayınızı yapmanız gerektede.

    İLKMATZUM YÖNETİM
    Duyuruyu Kapat

7. Sınıf Öğrencilerine Sıfırdan Matematik 1

'Matematik Öğretmenleri Odası' forumunda admin tarafından 28 Nisan 2017 tarihinde açılan konu

  1. admin

    admin Yönetici Site Yetkilisi Sms Onaylı

    Mesaj:
    470
    Alınan Beğeniler:
    446
    Ödül Puanları:
    63
    Öğretmenlik mesleğimin belki de en zor sınıfı ile karşı karşıya kaldım bu yıl. 7A sınıfı yani seneye 8A sınıfı olacak ve eğer birşeyleri yola sokamazsam 8A sınıfı ile işim çok zor en iyi çözüm tayin isteyip gitmekti aslında.

    1. Dönemi sinir, stres bi şekilde atlattım. Dönemin sonuna doğru çocuklarda grup çalışması etkinliği denemeye çalıştım aslında fena da gitmiyordu fakat matematik sınıfım elimden alınınca aynı uygulamayı tekrar yapamadım.

    2. Dönemin başında ders anlatmaya çalışmanın ne kadar güç olduğunu farkedip hatta birkaç ders hiç ders anlatmadan çocukların susmasını bekleyerek geçirdiğim bile oldu. Kızarak, bağırarak susturmaya çalıştığım zamanları saymıyorum bile.

    Ardından sınıfa bir hedef koymam gerektiğini farkettim aslında sınıfa değil de her öğrenciye ayrı bir hedef. Fakat önce bunu onlara bir şekilde anlatmam gerekiyordu. Kendi başarı hikayemi anlattım (sıfır matematikle nasıl matematik öğretmeni olunur) olmadı. Derken bir akşam internette bir video seyrettim. Şu japon çocuğun defalarca deneyip pes etmeyip, arkadaşlarının desteğpi ile başarması çok güç gibi görünen, boyuna göre aşılmaz bir engeli nasıl destekle aştığını gösteren video. Bunu sınıflarımda izletmeye başladım. Çoğu sınıfta öğrencilerin ne kadar acımasız olduğunu yüzlerine söyledim. Arkadaşlarının en ufak bir hatalarında güldüklerini, bunun bu şekilde değil de arkadaşınızı yapabilirsin! BAŞARABİLİRSİN! Hadi sende dene! şeklinde sloganlarla değiştirmeye çalıştım. Oldu da fena olmadı hatta diğer ders öğretmenleri ile şökte konuşurken onların dersinde de aynı şekilde davrandıklarını duyduğumda şaşırdım.

    Ardından bunlara benzer birkaç video daha buldum. Özellikle Adil Can örneğini vererek sizin neyiniz eksik siz neden yapamayacksınız ki? Benden kim olursa olsun istesin gerekirse toplama çıkarma anlatırım, sıfırdan matematik öğretirim şeklinde öneride bulundum. Tenefüste değişmek isteyen yanıma gelsin dedim. Umutsuz vaka olarak gördüğüm çocuklar dahil, sınıfın geneli olumlu yaklaştı.
    Sonrasında sınıfın ve okulun durumunu daha iyi analiz etmek için 7. sınıflara bir deneme yapmayı uygun gördüm. Diğer zümrelerimle de görüşerek durumdan bahsettim.

    takdir ve teşekkür alan öğrencileri ayrı sınav geri kalanını ise ekte yolladığım toplama çıkarma vs yaptım. Her bir çocuğu ayrı ayrı değerlendirdi zümrem. Verileri aldık gördük ki toplama ve çıkarmayı dahi yapamayan bir çok öğrenci var.

    Enteresan bir olay ise okulda çarpım tamlosu oyununun rekoru olan bir çocuk çarpma yapamıyor. Çocukta kafa zehir fakat belkide yok sayılmışlık, temel noktaları biliyor var sayılmak çocuktaki basit işlem hatalarını düzeltmesine imkan vermiyordu. Birkaç rutuşla bu hatalarından kurtulduğunu ve yavaş yavaş derse daha iyi katılmaya başladığını farkettim.

    Başka bri öğrencim ise matematik dersi öğleden sonra olunca gelmiyor kaçıyordu. Onunla da birkaç özel ilgilenme sonucu çocuk dersime düzgün gelmeye hatta cumartesi saat 12:00 daki kursuma da sürekli gelmeye başladı.

    Bu sırada kursumu yeniden yapılandırma gereği duydum çünkü iyi öğrencilerle ilgilenriken diğerleirne yeteri kadar zamna ayıramazdım. Normalde 8.40 da olan dersime ek bir kurs daha açarak (fahri) saat 12:00 da 2. grup yani düşük seviyeli öğrencilerin o saatte gelmelerini istedim.

    Sabah grubuna artık 8. sınfı konularına başlangıç yapmıştım sınıf da sadece benim dersimde 30 kişi olmuştu. Diğer derslere okadar yoğun katılım olmuyordu.

    2. grup ise ilk başta 1 çocuk, sonraki haftalarda 2-3 geçen hafta ise 1. grupta olan iyi coukların da o gruba biz de gelebilirmiyiz öğretmenim demeleri üzerine 10 kişi civarına çıktı.

    Ardından sınıfta bikaç ilgili öğrenciye çözmeleri için kitap verdim. Diğer öğrenciler bunu görünce hocam biz de istiyoruz demeye başlayınca ozaman sınıfça bi kitap alalım dedim. İsteyen öğrencileri belirleyip 7. sınıf matematik kitabı aldık. Bitirene 8. sınıf kitabı vereceğimi söyledim. Elimdeki örnek kitaplardan ve mezun olacak 8. sınıf öğrencilerinden bulduğum kitapları bu öğrencilere vermeye başladım.

    Okulda önüme gelen çocuğa kitabın yanında mı?, Çözüyormusun? Eksiklerini ne yapıyorsun gibi sorular sorarak onları çözmeye teşvik ediyorum.



    Ekteki dosyalar
    1- düşük seviyeli öğrencilerin seviyesini ölçmek için uygulanan sınav
    2- Düşük seviyeli öğrenciler için çalışma kağıtları ve soru üreten yazılım
     

    Ekli dosyalar:

    Son düzenleme: 3 Mayıs 2017
    myilmaz84, ahmethoca, Yfguler ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. tobert

    tobert New Member Sms Onaylı

    Mesaj:
    18
    Alınan Beğeniler:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    hocam ortak yönlerimiz olsa gerek benimde bu sene tayinimin çıktığı okulda da 7. sınıflar çok kötü diğer öğretmenler ne kadarını kurtarabilirsek gözüyle bakıyorlar.
     

Bu Sayfayı Paylaş